Mozgás fejlődés
| Beszéd fejlődés
| Értelem fejlődése
| Magatartás fejlődése
|
|
|
|
|
Állása bizonytalan még, de segítő kezek mellet, vagy kapaszkodva már feláll
| Szereti a zenét és ha énekelünk neki
| Mindkét kezével képes tárgyakat egyszerre felemelni, akár összeütögetni
| Felismeri magát és a közeli hozzátartozókat a tükörben Szereti is nézegetni, szemlélgetni azokat, tárgyakat vihet a tükör elé és mutogatja magának
|
Mászás közben már képes az irányváltoztatásra is
Kanapéról lemászik hátrafelé, vagy a lépcsőről is kis fenekét kitolja, majd lábait letevén leereszkedik
| Megérthet néhány szót- szótagot és elkezdheti utánozni azokat
| Várakozással
tölti el, ha edugunk előle valamit, majd újra elővesszük vagy a
személyek eltűnésének és visszatérésének, pl anya kimegy az ajtón, várja
hogy visszatérjen
| Figyeli a környezete reakcióit. Produkcióját ha azt látja tetszett nekünk újból és újból megimétli
|
Már magabiztosan megül egyedül, akár hosszú időn keresztül is
Álló helyzetből is képes lecsücsülni
|
| Elmélyülten és kitartóan végzi feladatait
| Kezdi a birtoklás fogalmát elsajátítani- ha elveszik tőle játékát harcba száll azokért
|
Kábeleket, apróbb tárgyakat, melyek a szeme ügyébe kerülnek a mutató és hüvelykujjával közrefogva felemeli
|
|
| Várja az étkezések idejét, az előkészületeket felismeri
|
Tanítsuk meg neki a tapsolást- élvezni fogja
Elkezdődhet a nagyobb építőkockák egymásra- egymásba helyezése
|
|
| Cumisüvegéből egyedül tud inni, kekszét egyedül rágcsálja.
Már vannak kedvenc játékai és elfoglaltságai |